نقشه ذهنی برند

نقشه ذهنی برند
استخراج نقشه ذهنی برند

نقشه ذهنی برند

همانطور که قبلا ذکر شده، اساس کار برندسازی ساختن هویت و شخصیت برای برند است.

در این میان برندهایی وجود دارند که سالها  در بازار حضور دارند، اما متاسفانه هیچ فعالیت در راستای برندسازی انجام نداده اند، ولی به دلیل نداشتن رقیب جدی در نوع خود برندی شناخته شده هستند، و یا برندهایی وجود دارند که در واقع پیروی کننده برندهای موفق بوده و هستند.

آنچه که مهم است و بارها به آن اشاره شده، در برندسازی ایجاد تصویر ذهنی مناسب و مطلوب از برند برای ادامه روند رو به رشد در میان مخاطبان آن برند ضروری است.

برندهای موجود در بازار نیز برای آشنایی بیشتر با آن تصویر ذهنی ذکر شده و به امید اصلاح آن باید از آنچه که در ذهن مخاطبانشان در مورد برند می گذرد آگاه باشند، تا در صورت لزوم با انجام فعالیت های مناسب تصویر غلط و یا اشتباه شکل گرفته شده در ذهن مخاطبان را تغییر داده و با بهتر شدن آن تصویر جایگاه مناسب تری میان مخاطبانشان پیدا کنند.

اینکه مشتریان یک برند در مورد آن چگونه فکر می نمایند؟ هنگام شنیدن نام یک برند چه تداعیاتی در ذهن مخاطبان برند نقش می بندد؟ مشتریان یک برند چه تصویری از آن در ذهن شان شکل گرفته است؟ و در نهایت اصلاح الگوی رفتاری خرید در حوزه فعالیت یک برند در چه نقاطی باید اعمال شود؟

برای پاسخ درست و قاطعانه به چنین پرسش هایی باید گفت که تدوین شبکه تداعیات برند می تواند روشی مناسب و کارآمد باشد.

همچنین، این روش علاوه بر، شناساندن تصویر برند نزد مخاطبان به مدیران ارشد سازمان ها، تاثیر مستقیم بر ارزش ویژه برند نهاده و متعاقبا بر ارزش برند نیز اثرگذار خواهد بود.

از این رو، سرمایه گذاری در چنین حوزه هایی که صاحبان برند را در اتخاذ  تصمیمات بهینه و مناسب یاری میدهد، نه تنها آنها در شناخت بهتر از خود یاری می دهد، بلکه در ادامه راه نیز کمک شایانی به تدوین استراتژی های آینده به ایشان خواهد نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *