کلیه شرکتها چه در زمانی که برندهای جدید و نوظهور شکل می گیرد و وارد بازار می گردد، و چه در زمانی که یک رقیب با یک برند قوی و جا افتاده اقدام به توسعه و عرضه یک محصول جدید می کند، بایستی در قبال آنها حالت تدافعی بگیرد.
شرکتهایی که طرح های یکپارچه ای را برای مقابله با رقبای خود دارند، قادرند تا با یک الگوی بازی موفق، در کل چرخه عمر برند خود به مقایله برنامه ریزی شده با آنها بپردازند.
به عبارت دیگر سبد محصولات تولیدی این شرکت های موفق به صورت منظم و دائمی از ترکیبی از محصولات جدید، که در آن صنعت نوآورانه بوده و همچنین محصولات که قبل از این در خط تولید آنها جایی نداشته اند، تشکیل شده است.
یکی از نکات قابل توجه این است که زمان بندی معرفی و عرضه این محصولات جدید بایستی در کل طول سال توزیع شوند، و همچنین این زمان بندی به اندازه کافی از انعطاف برخوردار باشد که بتوان بر حسب تغییراتی که در محصولات جدید رقبا ایجاد می شود، آن را برای مقابله بهتر با رقبا اندکی جابجا کرد.

برخی دیگر از استراتژی ها ی مقابله با برندهای تازه وارد یا نوظهور می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش حجم تبلیغات برای برندهای موجود
  • کاهش قیمت ها
  • تاکید کردن بر روی منافعی که برند های قدیمی تر آنها برای مشتریان دارد
  • اضافه کردن سرویس های جدید
  • و یا افزایش ارزش کل برند 

به عنوان مثال کلوب کودکانKraft و همچنین شرکت Mattel بزرگترین عرضه کننده اسباب بازی دنیا که همگی جزو برندهای قدیمی صنعت خود هستند، با راه اندازی شماره تلفن های رایگان 1 – 800 خود (Toll Free numbers )، خدمتی جدید را که منجر به ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان خود گردید، عرضه کردند. و به این طریق روی هم رفته ارزش کل برند خود را افزایش داده و خود را از رقبای خود به میزانی متمایز ساختند.

با وجود اینکه هیچ یک از این استراتژی های تدافعی در اجرا ساده و بدون هزینه نیستند، اما زمانی که تازه واردانی از راه می رسند و مانع عملکرد مناسب برند شما در بازار می شوند، آنها کاملا ضروری و راه گشا به نظر می رسند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *