به مناسبت روز جهانی کودک
بازار محصولات کودکان بازار پر رونقی است که در همه جای جهان مورد توجه کارآفرینان و صاحبان صنایع است چرا که زاد و ولد همه جا وجود دارد و نیازهای کودکان نیازهای خاصی است که با تغییر دوران از بین نمی رود و بلکه فضای بیشتری برای رقابت ایجاد می شود.
از طرف دیگر به دلایل روانشناختی ، کودکان از اولویت های والدین بوده و والدین در هر شرایطی سعی برآن دارند تا نیازهای کودکانشان را به بهترین وجه برطرف سازند و برایشان زندگی بهتری فراهم نمایند.

به همین خاطر روز جهانی کودک بهانه ای شد تا نگاهی بیندازیم به برندهای کودکان که به موفقیت دست یافته اند.
در سال 2011 در کشور انگلیس تحقیقی انجام شد که در12 رده مختلف محصولی و خدماتی برندهای مخصوص کودکان را ارزیابی کردند واز کودک خواسته شد تا در دسته بندی هایی شامل صنایع مواد غذایی، نوشیدنی، شیرینی و شکلات، لباس، مغازه ها، کانال های تلویزیون، نمایش ، های تلویزیونی، بازی های ویدئویی، ابزارهای الکترونیکی، اسباب بازی ، تلفن همراه و سایت به بهترین برند موجود در آن دسته  از نظر کیفیت و هیجان  نمره دهد  که نتیجه آن به شرح زیر است:

به هر حال  حوزه برندهای کودکان وسعت زیادی دارد که  از لوازم مصرفی بدو تولد  مانند پوشک، شیر خشک ، پستانک  و دارو های درمانی و مکمل ها شروع شده تا سرگرمی های صوتی و تصویری و مجازی  و فضاهای تفریحی را در بر می گیرد.
اما باید دید که در کشور ما  کدام برندهای کودکان مطرح هستند ؟
این روزها با تغییر فرهنگ زندگی در کلان شهر شاهد بوجود آمدن بخش بزرگی از سازمان های خدماتی مخصوص کودکان هستیم. شرکت هایی که به ارائه خدمات جشن ها و سرگرمی های مختلف کودکان می پردازند تا فضاهایی همچون آرایشگاه های کودکان و یا آتلیه های مخصوص. دندانپزشکانی که انحصاری به کودکان  می پردازند و قنادی ها و کلاس های آشپزی مخصوص کودکان.و همزمان شاهد رقابت مهد های کودک ، مدارس و موسسات آموزشی هستیم  که تلاش دارند با ارائه خدمات جذاب تر و فضا سازی های فیزیکی توجه پدران و مادران را جلب کنند.
اما شاید برندهای محصول در این زمینه رشد کمتری داشته اند و تنها در زمینه مد و لباس شاهد حضور کمرنگ برندهای انحصاری کودکان بوده باشیم و در محصولات مصرفی دیگر بیشتر برندهای وارداتی در حال رقابت هستند.
هر چه هست کودکان طیف گسترده ای از جامعه را تشکیل می دهند و بازار بزرگی را در برابر کارآفرینان و صاحبان کسب و کار ایجاد می کنند که با کمی درایت و تلاش می توان سهمی درخور و شایسته از آن را کسب کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *