جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران در حال حاضر یکی از معتبرترین جوایزی است که در عرصه تجلیل از برترین و موفق ترین شرکت های ایرانی توسط بخش خصوصی برگزار و از مدیران این شرکت ها و ساز مان ها طی مراسمی باشکوه تجلیل به عمل می آورد. این جشنواره فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده و تلاش نموده تا احترام به صنعتگر ایرانی و ثروت آفرین ملی را سرلوحه کار خود قرار دهد. حضور وزرای صنعت ، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، امور خارجه، معاون اجرایی رئیس جمهور، مشاور عالی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و روسای کمیسیون های صنایع و معادن، انرژی، برنامه و بودجه در دوره های قبلی این جشنواره نشان از جایگاه ویژه این مراسم دارد.

از سوی دیگر استقبال سازمان ها در این جشنواره نشانگر این بوده که سازمان های ایرانی نیز دوست دارند در فضای متفاوت دیده شوند و مورد احترام قرار گیرند. تلاش این سازمان ها افزایش توان رقابتی خود و عرضه آنها در چنین فضایی است .

جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران پس از برگزاری یازده دوره با شکوه این رخداد ملی و در آغاز دوازدهمین دوره جشنواره تلاش می نماید که در راستای توسعه برندهای ملی کشور گام بردارد از اینروست که محور اصلی این دوره معرفی برندهای پیشتاز بازار ایران است.

پیام دبیرعلمی جشنواره

برندهای ایرانی، سفیران جهانی

برندها دارایی های ناملموس ( Intangible Assets ) یک بنگاه اقتصادی هستند که اهمیت و جایگاهی راهبردی دارند ، به گونه ای که در زمرۀ سرمایه های استراتژیک ( Strategic Capitals ) هر مجموعه انتفاعی یا غیرانتفاعی قرار می گیرند . از آنجا که داشته های استراتژیک هر سازمان باید از صیانت ویژه که مصونیتی پایدار از پی داشته باشد، برخوردار گردند ، نگاهداشت و پاسداشت نام های تجاری از جایگاه ویژه ای در ادبیات مدیریت برند و امور بازاریابی برخوردار است . در این راستا میزان توجه و تلاشی، که برای حفظ و ارتقاء نام و نشان تجاری و اسم یک سازمان شکل می گیرد، باید در تناسب با رتبه و مرتبۀ آن برند در میان رقبای خود طراحی گردد. از اینرو رتبه بندی برندها و مرتبه پژوهی اسم و رسم سازمان ها باید به گونه ای علمی در دستور کار مدیریت ارشد قرار گیرد .

از آنجا که این فرایند، فراگردی بس تخصصی ، پیچیده و زمانبر است ، در تمامی دنیا ، گروه های بی طرفی که در امانت ، علم ، دانش و جایگاه ملی ایشان شبه ای نیست ، رتبه بندی برندهای تجاری را بر عهده گرفته اند .

با عنایت به آنچه آمد ، و با توجه به تغییرات اقلیم سیاسی ایران و دگرگونی های که در پی آیند گشایش های تجاری و سیاسی پیش رو در حوزه اقتصادی در ایران زمین رخ خواهد نمود ، بنظر می رسد که دیگر تامل بیشتر در این امر جایز نیست. بنابراین به همراه اندیشمندانی برجسته در حوزه دانش برند و بازاریابی و امور اقتصادی ، بر خود لازم دانستیم که در این امر ، براساس وظیفه ملی و حرفه ای ، همراه و همیار کنش گران عرصه تجارت و صنعت باشیم و ارزیابی و رتبه بندی برندهای ایرانی را در دستور کار خود قرار داده ایم .

در این راستا با بزرگوارانی ، که در حوزه برندسازی صاحب نام هستند و جایگاه و سابقه علمی شناخته شده ای دارند ، این جشنواره را در قالبی پژوهشی آغاز کرده ایم . از آنجا که به انجام رساندن چنین پروژه بزرگی مسلما نیازمند زمانی مبسوط است ، نتایج هر مرحله از دستاوردها به تدریج اعلام خواهد شد. بدین شکل که علاوه بر صد برند پیشتاز ایرانی ، از این پس، در دسته های همگن و همگرا از صنعت نیز برندهای پیشتاز اعلام خواهد شد.
باشد که برندهای پیشتاز بازار ایران ، مدافعان و سربازانی باشند که دفاع از مرزهای اقتصادی ما را بر عهده گیرند و در بیرون از مرزها نیز سفیرانی در خور شأن فرهنگ و هویت ایران زمین باشند.

دکتر شهریار شفیعی
دبیر علمی جشنواره

جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *