استراتژی های سبد محصول – استراتژی محصول

استراتژی های سبد محصول

برندهای تجاری بدون داشتن  محصول و یا ارائه خدمتی که باعث بوجودآمدن تجربه خرید نزد مشتریان می شوند معنی ندارند.

این تجربه خرید باید به گونه ای باشد که حس مطلوبیت از خرید را در مشتریان افزایش داده و باعث تعدد خرید مشتریان شود.

این مسئله در مورد محصولات تند مصرف که در بازار از تنوع بالایی برخوردار است اهمیت بیشتری دارد.

در بازار امروز یکی دیگر از مواردی که باید در این رابطه در نظر گرفت، یافتن کاستی ها، کمبودها و فضاهای خالی محصولات رقابتی در بازار است. همچنین خلاقیت و نوآوری در کنار موارد فوق درصورتی که هم راستا با سیاست های برند چه از نظر هویتی و چه از نظر  توان تولید باشند نیز به موفقیت کسب و کار کمک خواهد نمود.

استراتژی محصول داراي ابعاد مختلفي است كه همسویی و هماهنگی آنها مي­توانند خروجي مفهومی مورد نياز براي تولیدمحصولات یک برند را خلق کند، این استراتژی خود به شدت همسو و در واقع زیر مجموعه استراتژی­های کلان است ودر سطحی دیگر به ترجمان استراتژی های کلان برند جدید در محصولاتش می پردازد.

در این حوزه بکارگیری واژه استراتژی به این دلیل است که استراتژی محصول کمتر به تاکتیک­های تولید اشاره دارد و بیشتر یك برنامه متمرکز برای تلفیق نقاط قوت وضعف سازمان با فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی جهت دستیابی به اهداف اصلی تدوین شده در استراتژی­های کلان سازمان در خصوص محصول تمرکز می کند.

علت تدوین استراتژی محصول آن است که مدیران میانی بدانند که چه محصولاتی، برای چه مخاطبینی و با چه روشی ،می­توانند برند جدید را به تحقق اهداف و استراتژی­های کلان برسانند.

استراتژی های سبد محصول

گروه تخصصی برندتک با استفاده از تکنیک های خاص در طراحی محصول و استراتژی های این حوزه و همچنین با برگزاری گروه های کانونی به بررسی نقاط خالی بازارهای مختلف پرداخته و بهترین خروجی را برای ورود برندهای جدید به فضای خالی بازار و برندهای قدیمی به منظور ماندگاری و رشد در بازارهای جدید ارائه می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *