استراتژی های کلان کسب و کار

استراتژی های کلان کسب و کار

صاحبان هر کسب و کاری برای شروع کار و قبل از هر اقدامی باید بدانند برای چه اهدافی وارد این کسب و کار شده اند و برای موفقیت در این راه و رسیدن به اهداف خود چه فعالیت هایی باید بکنند.

بنابراین اینکه کسب و کار ما در چه نقطه ای وجود دارد و به کجا می خواهد برسد و در این راه چه موانعی پیش رو دارد، تقریبا مسیر پر پیچ و خم موفقیت را برای ما  مشخص می کند.

آن چیزی که در طراحی مدل حرکتی رو به جلو، صاحبان کسب و کار را یاری می کند، همانا داشتن استراتژی راهبردی برای برنامه ریزی دقیق تر جهت نیل به اهدافی از پیش تعیین شده است.

دید مناسب بر بازار موجود و پیش بینی رفتار آینده بازار، سنجش نیازهای حال و آینده بازار، تعیین بودجه مورد نیاز برای فعالیت ها – از تولید تا فروش و خدمات پس از فروش- نگاه عمیق به رقبا و اینکه با توجه به شرایط موجود و آینده، ورود به حوزه کسب و کاری مورد نظر سوده خواهد بود یا خیر؟  و دیگر موارد این چنین، همه و همه در راستای تعیین استراتژی در سطح کلان کسب و کار و در مد نظر قرار خواهد گرفت.

در باب استراتژی های کلان کسب و کار سعی بر آنست تا راهبردهای برندسازی و نحوه ورود به بازار برند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در این راستا با توجه به جایگاه ویژه­ در نظر گرفته شده برای برند، ضمن تدقیق و توجه به فرصت­ها و تهدیدهای پیش­رو، راه­­حل­ها و خط مشی جهت نیل به اهداف عملکردی به شیوه­های علمی ارایه می­گردد.

در مطالعه برند، اطلاعات کیفی و کمی فراوانی مورد نیاز است که گردآوری صحیح هر رده اطلاعاتی نیازمند بکارگیری ابزارها و شیوه­های مناسب در گردآوری داده­های مرتبط می­باشد.

در این راستا لازم است که چند روش خاص و یا ترکیبی از چندین روش بکارگرفته شود تا با تحلیل اطلاعات و بررسی ها  دقیق و با توجه به اهداف صاحبان کسب و کار و ماموریت اصلی تعریف شده برای آن کسب و کار استراتژی های کلان تدوین گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *