چگونه یک استراتژی برندینگ سازمانی ایجاد کنیم؟

یکی از چیزهایی که ایجاد برندینگ سازمانی قوی را به چالش می کشد، افکار عمومی است. به عنوان مثال، طبق مطالعات اخیر، احساسات بیش از 90 درصد از تصمیمات خرید را تحت تأثیر قرار می دهند و باعث می شوند راه حل هایی که چندین سال پیش به خوبی ارائه شده بودند، با شکست مواجه شوند.

با این حال این به آن معنا نیست که شما  باید دوباره کاری کنید. اگرچه باید هم فکری بیشتری داشته باشید، اما همچنان روال یافتن بهترین استراتژی برندینگ سازمانی برای برند شما مستلزم به کارگیری گام های اساسی و محبوب همه زمان هاست که عبارتند از:

  1. تعریف ارزش ها، چشم انداز و اهداف برند
  2. ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد
  3. تعریف پیام برند و نکات کلیدی
  4. تحقیق در مورد مخاطب هدف و توصیف یک مشتری ایده آل.
  5. ارزیابی (حسابرسی) برند.
  6. کسب اطلاعات درباره رقابت
  7. تعریف اصول برند سازمانی
  8. ایجاد یک هویت بصری
  9. بررسی و تسلط بر کانال های مارکتینگ
  10. مطالعه پیشرفت عملکرد برند و فوری عمل کردن.

اجازه دهید آنها را کمی دقیق تر در نظر بگیریم.

تعریف ارزش ها، چشم انداز و اهداف برند

اولین گام در ایجاد استراتژی، تعریف ویژگی ها، امکانات و اهداف  است. همچنین زمان آموزش کارکنان، به ویژه تیم پشتیبانی مشتری، در مورد ارزش ها و چشم انداز سازمان  فرا رسیده است. توافق همه درباره این موضوع به هدایت تلاش‌ها در مسیر درست کمک می‌کند و شرکت را به سطح بعدی می‌برد.

ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد

مرحله بعدی شامل تعریف USP ( پیشنهاد فروش منحصر به فرد) است. USP چیزی را ارائه می دهد که شما را از رقبا متمایز می کند، همچنین برای مشتری ارزش می آفریند و مشتریان بالقوه را به برند شما جذب می کند، برندینگ سازمان را تقویت می کند، پیام برند را منعکس می کند و قدرت محصول را نشان می دهد.

تعریف پیام برند و نکات کلیدی

 چه ویژگی هایی کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند؟ پاسخ به این سوال باید دغدغه اصلی شما در این مرحله باشد. این موضوع  به ایجاد یک تصویر ذهنی قوی از برند و تقویت مؤلفه های حضور دیجیتالی شما مانند وب سایت، حساب های رسانه های اجتماعی، تجربه کاربری، ارتباطات خدمات مشتری، ایمیل های دیجیتال و مواد چاپی کمک می کند.

تحقیق در مورد مخاطب هدف

انجام تحقیقات کامل از مخاطبان هدف یکی از حیاتی ترین مراحل در توسعه استراتژی برندینگ سازمانی است. اطلاعات حیاتی برای ایجاد محصولاتی که نیازها و انتظارات مشتریان را برآورده کند و راه اندازی کمپین های مارکتینگ که بین مشتریان بالقوه طنین انداز بشود، را فراهم می آورد.

ارزیابی (حسابرسی) برند

در این مرحله برند شما باید خودش را ارزیابی کند تا بفهمد برای رسیدن به اهداف از چه مواردی غافل بوده است. به اصطلاح تحلیل SWOT انجام بدهد که قاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدهای یک برند را بررسی می کند.

علاوه بر آن، این مرحله زمان بسیار خوبی برای انجام نظرسنجی در بین کارمندان و مشتریان است تا نظر صادقانه آنها در مورد اینکه آیا معیارها و استانداردهای لازم برای رویارویی با رقبا و فروش موفق محصولات خود را دارید یا خیر، را بدانید.

کسب اطلاعات درباره رقابت

بررسی رقابت قدم منطقی بعدی است. پس از تجزیه و تحلیل برند خود، نوبت به بررسی رقبا می رسد. به عنوان یک قاعده، شما نیاز به یافتن پاسخ برای سوالات مهمی مانند:

  • چه چیزی آنها را از شما متمایز می کند؟
  • چه ویژگی های استانداردی دارند؟
  • از کدام کانال های توزیع استفاده می کنند؟
  • آنها از چه ویژگی های طراحی استفاده می کنند؟

تعریف اصول برند سازمانی

اصول برند زیربنای هویت بصری است. این چارچوبی است که نحوه تعامل شما با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه را تعریف می کند. شامل جزئیات خاصی مانند دارایی های بازاریابی، اندازه فونت، تعداد رنگ های مورد استفاده در لوگو تایپ و غیره است.

 

مورد مهمی است زیرا به برند کمک می کند تا به ارزش ها و شخصیت خود جان ببخشد و در عین حال با پیام خود در کانال های توزیع متعدد سازگار بماند.

ایجاد هویت بصری

این مرحله تماماً در مورد طراحی یک برندینگ سازمانی قوی است که به طور مؤثر پیام برند را ارائه می دهد و شخصیت برند را ابراز می کند و طیف لازم از احساسات را برمی انگیزد. به طور کلی، شما باید روی موارد زیر کار کنید:

  • لوگوتایپ
  • رنگ بندی
  • طراحی حروف
  • بازنگری مطالب (مطالب چاپی)
  • عناصر بصری، از جمله گرافیک، تصاویر، الگوها، بافت ها، نمادها، سمبل ها

بررسی و تسلط بر کانال های مارکتینگ

کانال های مارکتینگ زیادی برای استفاده وجود دارند. با این حال، موثرترین آنها عبارتند از:

  • سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو)
  • مارکتینگ در بستر شبکه های اجتماعی (سوشال مدیا مارکتینگ)
  • ایمیل مارکتینگ
  • مارکتینگ محتوایی
  • تبلیغات آنلاین و آفلاین
  • مارکتینگ مشارکتی

توجه داشته باشید که لزوماً نیازی به تسلط بر همه آنها ندارید. بسته به بودجه، اهداف و مخاطبان هدف، ممکن است از برخی از آنها بهره مند شوید.

مطالعه پیشرفت عملکرد برند  و فوری عمل کردن

ردیابی شاخص‌هایی مانند نرخ تبدیل، نرخ‌های باز و سایر شاخص‌های کلیدی عملکرد و اهداف قابل پیگیری  به کسب‌وکارها یک دید کلی درباره نحوه عملکرد استراتژی برند سازمانی می‌دهد. همچنین عملکرد و سلامت کلی برند را نشان می دهد و امکان قضاوت موثر تر در مورد موفقیت را فراهم می کند. همچنین، منبع قابل اعتمادی است که نکاتی در مورد اینکه چه چیزهایی شما را  تضعیف می کند و چه چیزهایی برای محصول و برند شما کارامد است، ارائه می دهد.

در این مرحله، کسب‌وکارها نه تنها شاخص‌های مارکتینگ را رصد می‌کنند، بلکه برنامه ای  برای واکنش به نوسانات بازار و برآورده کردن خواسته‌ها و انتظارات جدید تنظیم می‌کنند.

بسته به جایگاه، هدف، چشم انداز، مخاطب هدف، چرخه عمر محصول و وضعیت فعلی بازار، طرح برندینگ سازمانی ممکن است شامل تاکتیک های دیگری نیز باشد. تصمیم گیری درباره اینکه چه چیزی برای شما بهترین است به عهده آژانس(سازمان،مؤسسه) برندینگ انتخابی شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *