بهترین نمونه‌های برندینگ سازمانی

  1. اپل

اولین مورد ما اپل خواهد بود. که یکی از بهترین نمونه های برندینگ سازمانی در جهان است. چرا؟ چون از این مفهوم مارکتینگ نهایت استفاده را برده است و در این مسیر برخی از روش های آن را متحول کرده است.

استراتژی برندینگ اپل حول محور ارزش‌ آفرینی برای مشتریان، رعایت استانداردهای فعلی، تقویت شهرت و شروع ترندها است و تا کنون نتیجه بخش بوده است. این برند در بسیاری موارد پیشگام است تا حدی که برخی گجت هایش به عنوان یک صنف (موقعیت) خاص قلمداد می شوند.

شهرت آنها همیشه به معرفی محصول جدید و انواع تبلیغات کمک می کند.

در نتیجه این برند با وجود قیمت های اغراق شده، به آنچه می خواهد می رسد (برای مشتری ارزش خرید را دارد.)

  1. تسلا

تسلا یکی از الهام بخش ترین محصولات برندینگ سازمانی در جهان است.چندین سال پیش به طور طوفانی وارد بازار شد و در سال 2021 53.8 میلیارد دلار درآمد داشت.

این شرکت خودروسازی مانند دیگر نمونه های موفق است.  با اینکه اولین که خودروی الکتریکی معرفی شده در بازار نبود، برای خودش یک جایگاه ویژه ایجاد کرده است.

استراتژی برندینگ بر اساس تبلیغات هوشمندانه از ویژگی های مرغوب و اختصاصی محصول از طریق تمام کانال هلی توزیع و سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی و کمپین های تبلیغاتی است. آنها خود را به عنوان یک برند منحصر به فرد قرار می دهند که ترند های جدید را برای کل جهان تعیین می کند.

  1. نایک

در میان نمونه های متعدد برندینگ سازمانی، این برند  جایگاه برتر را به خود اختصاص می دهد. به لطف یک استراتژی سنجیده توانسته است کارهای مهمی مانند:

  • اصطلاح “Just Do It” را ابداع کرده و آن را به شعاری برای میلیون ها ورزشکار تبدیل کرده است.
  • این نام را برای لوگوی خود استفاده کردند و به طور گسترده در بین جمعیت شناخته شدند.
  • هم طراز مجموعه محصولات ورزشی شدند.

در نتیجه، این شرکت در سال گذشته 37.40 میلیارد دلار درآمد داشت.

با این حال، رسیدن به موفقیت برای این برند آسان نبوده است. ازآموزش به مردم در مورد تلفظ صحیح نام برند گرفته تا همکاری مداوم با ورزشکاران و سلبریتی‌ها، تیم برند دائماً روی برندینگ سرمایه گذاری می کند.

  1. مایکروسافت

مایکروسافت مطمئناً در میان نمونه‌های متعدد از برندهای سازمانی موفق، بین مردم متمایز است. سال ها با ما بوده است وهمچنان فوق العاده است. مانند تمام موارد ذکر شده در بالا، برخی از محصولات آن را می توان یک دسته بندی خاص (مختص این برند) دانست.

عنصر مخفی برندینگ آنها در این واقعیت نهفته است که این برند طیف وسیعی از برند های مصرف کننده را زیر پرچم خود دارد، بنابراین از جهاتی به هر دو جهان تعلق دارد. هم یک برند مصرف کننده و هم سازمانی است. با این حال، به لطف استراتژی هوشمندانه به اشتراک گذاشتن ارزش های یکسان و سازگار ماندن با پیام، این شرکت جایگاه قدرتمندی دارد و از یکی از قابل توجه ترین درآمدهای بازار یعنی 161 میلیارد دلار برخوردار است.

  1. آمازون

آمازون تاثیرگذارترین نمونه برندینگ سازمانی در دنیای دیجیتال و بازار خاص تجارت الکترونیک است. حتی هم تراز با تجارت دیجیتال است. این مجموعه چند ملیتی همچنین در بخش هایی مانند شبکه ابری، جریان دیجیتال و هوش مصنوعی فعالیت می کند.

در سال 2000 از خرده‌فروشی دیجیتال به پلتفرم فروش منتقل شد و در سال گذشته از درآمد خیره‌کننده 469.822 میلیارد دلاری برخوردار شد. باز آفرینی هوشمندانه و تعدیل و بهبود  استراژی های برند به طور مستمر به این برند کمک کرد تا با رقبای خود به خوبی رقابت کرده  و به یکی از موفق ترین پروژه های جهان تبدیل شود.

عنصر مخفی آمازون این است که به طور منظم تصویر ذهنی برند را بین مصرف کننده، مشتری و برند های کارفرمای فرعی تقویت می کند و محصولات و خدماتی را ارائه می دهد که نیازهای همیشه در حال تغییر بازار را برآورده می کند.

نتیجه گیری

طبق مطالعات اخیر، امروزه 213.65 میلیون برند در سراسر جهان وجود دارد. و سهم عمده آنها برندهای سازمانی معتبر هستند.

برندینگ سازمانی چه یک تولیدی محلی، چه یک استارت آپ دیجیتال یا یک  سازمان عظیم چند ملیتی باشد، می تواند با ارائه طیف وسیعی از مزایا، کسب و کارها را به سطح بالاتری برساند. . به عنوان مثال، شرکت را از رقبا متمایز می کند، محصولات را تبلیغ می کند، شهرت ایجاد می کند، اعتبار را افزایش می دهد، پایه ای محکم برای اجرای کمپین های مختلف مارکتینگ ایجاد می کند و درآمد را افزایش می دهد. این همه چیز نیست. همچنین یک ارتباط احساسی حائز اهمیت بین شرکت و مخاطبان هدف ایجاد می کند که بر فرآیند تصمیم گیری تأثیر می گذارد و عمر برند و محصول را طولانی می کند.

با این حال، توسعه یک برند سازمانی قوی که تمام مزایای فوق را تضمین کند، چندان آسان نیست. توسعه استراتژی برندینگ سازمانی که چشم انداز و مهدف شرکت را تدوین و ارائه کند و همچنین برنامه ای معتبر برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ارائه دهد، به زمان، تلاش، منابع، سرمایه گذاری و تیم برندینگ حرفه ای نیاز دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *