علی رغم وجود محدودیت‌ها، همچنان شاهد استفاده از فضای مجازی (به ویژه شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام) جهت برندسازی و همچین تبلیغ کسب‌وکارها هستیم. به طور کلی برندسازی فضای مجازی یکی از کاربردی‌ترین شیوه‌های برندسازی می‌باشد. با توجه به تعداد بالای کاربران اینستاگرام و فعالیت‌های روزانه آن‌ها در این شبکه، ایجاد یک وجه تمایز و اگاه‌سازی مخاطب از آن، یکی از اصول مهم دیده شدن و شناخته شدن در میان رقبا می‌باشد.

با ایجاد تمایز، می‌توان مخاطبان بیشتری را به سمت صفحه جذب کنید و باعث افزایش بازدید و فروش خود شوید. همچنین، با تمایز در بین رقبا، می‌توانید شناخت خود را در بازار افزایش دهید و جایگاه مناسب خود را در ذهن مخاطب ایجاد کنید. نهایتا، شما به عنوان یک برند قابل اعتماد در ذهن مخاطب جای بگیرید.

محتوای تولید شده برای برندسازی فضای مجازی چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. ارائه محتوای جدید و ارزشمند:

محتوا، اصلی‌ترین ابزار شما و مهم‌تر از هر المان دیگر موجود (طراحی گرافیکی، عکس‌ها و یا حتی لحن گفتار) در صفحه شماست. مخاطبان در مرحله اول برای دسترسی به محتوای بخصوصی که تنها در صفحه شما به آن دسترسی پیدا می‌کند، شما را در اینستاگرام و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. در واقع هدف اصلی از ارائه محتوای پیج اینستاگرام، ایجاد ارتباط بین برند و مخاطبان است. این امر به این معناست که صرقا فروش محصولات هدف ما نیست. این محتوا شامل تمامی عکس‌ها، ویدئوها و متن‌هایی است که با محصولات و خدمات شما مرتبط هستند و برای مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شوند. پس بهتر است خلاقیت و توجه به میزان قدرت درگیر کردن مخاطب، در تمامی ابعاد محتوا در نظر گرفته شود.

  1. ایجاد استایل طراحی گرافیکی منحصربه‌فرد :

زبان طراحی یکتا به معنای استفاده از یک سبک و استایل خاص در طراحی صفحات و پیج‌های اجتماعی است که باعث شناختن آسان و ارتباط بیشتر بین برند و مخاطبان می‌شود.

با توجه به رقابت بالای موجود در اکثر پلتفرم‌ها، داشتن یک استایل طراحی گرافیکی منحصربه‌فرد بسیار مهم است. اینگونه مخاطبان شما به راحتی می‌توانند برند شما را از برندهای دیگر تشخیص دهند و برند، جایگاه مورنظر شما را در ذهن مخاطب کسب کند.

بعضی فواید وجود استایل طراحی گرافیکی منحصربه‌فرد و مشخص در صفحه:

    1. زبان طراحی یکتا باعث می‌شود که پیج شما به نظر مخاطبان حرفه‌ای و جدی‌تر به نظر می‌رسد.
    2. به دلیل ارائه یک تجربه کاربری بهتر، افزایش تعاملات و بازدیدهای پیج شما را به همراه داشته باشد.
    3. با استفاده از طراحی یکتای صفحه اینستاگرامی، شما به مخاطبان خود اجازه می‌دهید که با برندتان هویتی مشابه خودشان ایجاد کنند و به عنوان یک بخش از جامعه برند شما درنظر گرفته شوند.
  1. استفاده از هشتگ‌ها:

با استفاده از هشتگ‌هایی که با محصولات و خدمات شما مرتبط هستند، می‌توانید مخاطبان بیشتری را به پیج خود جذب کنید. در این راستا، باید به دنبال هشتگ‌هایی بگردید که محبوبیت بالایی دارند و مورد استفاده کاربران اینستاگرام هستند.

اعتمادسازی در مسیر برندسازی، پس از تولید محتوا چه کنیم؟

  1. تعامل با مخاطبان:

یکی از اهداف ما در فضای دیجیتال، کسب وفاداری مخاطبان است. باید با آنها تعامل داشته باشید. بهتر است به نظرات و پیام‌هایی که مخاطبان در پیج شما می‌گذارند، پاسخ دهید و با آنها دربرای بیشتر توضیح دادن درباره برندینگ پیج اینستاگرام و راهکارهایی که می‌توانید برای متمایز شدن استفاده کنید، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

تعامل با مخاطبان در اینستاگرام از جمله اصلی‌ترین عوامل موفقیت برندهای حاضر در این پلتفرم است. به عبارت دیگر، برای داشتن صفحه‌ای پرمخاطب و موفق در اینستاگرام، لازم است که با مخاطبان خود در تعامل باشید.

تعامل با مخاطبان در اینستاگرام می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام شود، مانند پاسخ به سوالات و نظرات، برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی‌ها، اشتراک‌گذاری داستان‌های جذاب و مفید و یا انجام ویدئوهای زنده.

با توجه به اهمیت تعامل با مخاطبان در اینستاگرام، نکاتی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

1. پاسخگویی به کامنت‌ها و پیام‌های دریافتی به صورت منظم و سریع

2. استفاده از لحن دوستانه و محترمانه

4. ایجاد مسابقات و قرعه‌کشی‌ها به منظور افزایش تعامل دنبال کننده‌ها

5. داستان‌سازی برای برند و محصولات

6. برگزاری رویدادهای زنده جهت ایجاد ارتباط و تعامل در لحظه

7. استفاده از تمام ابزار موجود در هر پلتفرم

 

مشابه به مطلبی که خواندید:

پنج استراتژی عملی برای برندسازی در رسانه‌های اجتماعی

صحبت «دکتر شهریار شفیعی» با روزنامه «جهان صنعت» را در رابطه با وضعیت اینترنت بخوانید:

تیر خلاص به پیکر اینترنت؟

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *