جایگاه سازی برند

جایگاه سازی برند

برندسازی

برندینگ

در بدو ورود یک برند به بازار در نظر گرفتن رقبا اهمیت بسزایی دارد، برای بالا بردن توان رقابت با برندهایی که چندین سال است در بازار حضور دارند، باید تلاش زیادی کرد. شناخت آنها، نحوه حضورشان، رویکرد تبلیغاتی آنها، سنجش توان مالی آنها و جایگاه برندهای رقیب در ذهن مخاطبی که در مشتری احتمالی ما نیز هست.

بنابراین پس از ارزیابی عملکردی رقبا، جایگاه یابی و جایگاه سازی که باید برای حضور در بازار انجام دهیم بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. برای انجام این مهم گروه تخصصی برندتک، جایگاهی که برند جدید باید در ذهن مخاطب و در مقایسه با رقبا داشته باشد را با توجه به شاخص هایی که مورد به مورد تعیین می شود، پیدا کرده و استراتژی و رویکرد حضور و ورود به بازار را برای ادامه مسیر بهتر مشخص می کند.

جایگاه­سازی برند به ما یادآوری می­کند که انتخاب­های مشتریان بر مبنای مقایسه انجام می­شود و ارزیابی یک مکان، محصول، خدمت تنها در کنار مقایسه آن با دیگر رقبا و اماکن،  محصولات و خدمات مشابه، برای مشتری ممکن است.

جایگاه سازی برند

برندسازی

برندینگ

بنابراین فرایند انتخاب مشتری یک فرایند دو مرحله­ای است.

  • برند در چه رده­ای قرار گرفته
  • برند درون رده خود و با برندهای مشابه دیگر در کجا قرار گرفته

به بیان دیگر جایگاه­سازی را می­توان در چگونگی متمایز سازی خود نزد مشتریان در مقایسه با رقبا دانست، و بر برندها بایسته است که بوسیله جایگاه سازی، روند متمایز سازی خود را آغاز کنند.

جایگاه سازی برند

برندسازی

برندینگ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *