«جهان‌صنعت»- ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور، با بیان اینکه فعالیت هر سکوی خارجی که حاضر به مسوولیت‌پذیری و پاسخگویی با ایجاد دفتر در داخل کشور باشد، هیچ منعی ندارد، گفت: سیاست دولت جلوگیری از تبدیل‌شدن فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی در کشور است.

نباید به دلیل مباحث امنیتی باقی حوزه‌ها را فراموش کنیم

در همین خصوص دکتر شهریار شفیعی رییس هیات علمی آکادمی برند ایران به «جهان‌صنعت» گفت: شرط اینکه دفتر‌ها و سرورهای پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی داخل ایران قرار بگیرند بارها از سوی مقامات و مسوولان بیان شده و این شرط به نظر می‌رسد که شرط جدی‌ است. می‌توانیم درک کنیم که در شرایط بسیار پیچیده و حساس سیاسی، دسترسی به یکسری از این داده‌ها و سرورها برای مقامات و مسوولین امنیتی مهم باشد. ضمن اینکه در حیطه ما نیست که بخواهیم دخالت کنیم اما یک نقدی به این داستان داریم. آن هم این است که همانقدر که حوزه امنیت مهم است، حوزه‌ اقتصاد هم مهم و اساسی است. همچنین توجه به حوزه‌های فرهنگ و نشاط اجتماعی هم امری واجب است و شرایط نباید به‌گونه‌ای باشد که به دلیل مباحث امنیتی بخواهیم باقی حوزه‌ها را فراموش کنیم.

وجود چنین شبکه‌هایی برای هر جامعه‌ای نیاز است

شفیعی در ادامه بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی بخشی از کارکرد نشاط اجتماعی را دارا هستند و بسیار ارزان قیمت هستند و از این شبکه‌ها برای دسترسی به اطلاعات و اوقات فراغت استفاده می‌شود. از طرفی افرادی که در این شبکه‌ها حضور دارند، اخبار جهان و صفحاتی که علاقه‌مند هستند را دنبال می‌کنند و چنین امکاناتی برای هر جامعه‌ای نیاز است. از سویی دیگر بحث اقتصاد و فرهنگ هم که دیگر لازم نیست گفته شود و بارها بیان شده است که اقتصاد و بخش بزرگی از گردش اقتصادی و اشتغالزایی کشور، داخل این شبکه‌های اجتماعی است.

دکتر شهریار شفیعی، روزنامه جهان صنعت – 27 فروردین 1402

مطالعه نسخه کامل:

توقع نا‌بجای « رییسی»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *