طراحی و اجرای برنامه تبلیغات

طراحی و اجرای برنامه تبلیغات

تبلیغات

در بازار رقابتی امروز که انسان‌ها همواره مورد هجوم بی‌­شمار تبلیغات قرار دارند، بروز بی‌اعتمادی و عدم توجه نسبت به تبلیغات از موانع و مشکلات برندهای جدید بشمار می‌رود. لذا برای ایجاد اثربخشی و نفوذ در ذهن مخاطب فعالیت‌های تبلیغاتی باید در چهارچوب و ضوابط علمی قرار گیرند.

کمپین ارتباطات ‌یکپارچه ‌بازاریابی و برند IMBC رامی­توان یک مدل ارتباطی برند با مخاطبین‌اش تعریف نمود، به نوعی که این ارتباط در نهایت همان تصویری را در ذهن و قلب مخاطب ایجاد نماید که در استراتژی­ها و طراحی­های هویتی برند تعریف شده است.

این کمپین توان تخصصی حوزه رسانه، طراحی، خلاقیت و استراتژی را در اختیار می‌‌گیرد و در نهایت با همراهی سایر ابعاد برند، به ایجاد تصویر مطلوب برند می پردازد؛ نکته اساسی آنجاست که برندها مانند انسانها تا زمانی که با مخاطب‌هایشان گفتگو نکنند مورد قبول یا رد واقع نمی‌شوند.

در برنامه کمپین، اسناد بالادستی را ملاک قرار می‌دهیم؛ امکانات را تعریف می کنیم؛ اهداف، بازار هدف، مخاطبین مورد نظر و زمان دستیابی را انتخاب و تنظیم می‌کنیم؛ ابزار و شیوه درست را با توجه به هدف، موقعیت، امکانات و زمان پیش رو می‌گذاریم.

در حقیقت عناصر متشكله برنامه تبلیغات و ارتقای فروش، جزئی از برنامه‌ ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برندینگ (IMBC) (Integrated Marketing and Branding Communications) هستند که به صورت موازی و هم‌زمان به‌كار گرفته می شوند و البته تاکید می‌شود، برنامه تبلیغاتی تنها یکی از 8 ابزار برنامه IMBC که در ادامه آورده شده‌‌اند، می­باشد.

طراحی و اجرای برنامه تبلیغات

تبلیغات

  ابزارهای برنامه IMBC:

  1. تبلیغات (Advertising)
  2. روابط عمومی (Public Relations)
  3. رویدادها (Events)
  4. حامی گری (Sponsorship)
  5. مدیریت امور مشتریان (CRM)
  6. بازاریابی مستقیم (Direct Marketing)
  7. فروش شخصی (Personal Selling)
  8. ابزارهای نوین (New Tools)

واضح است برند عالین با مهر برند عالی نسب، در جهت پیاده سازی هویت خود و ایجاد تصویر منسجم ملزم به استفاده از ابزارهای فوق می باشد که فراخور شرایط مورد استفاده قرار می گیرد.

همان طور که در سند هویت یکپارچه برند و هویت یکپارچه سازمانی عنوان شد، تصویر برند عالین ، بسیار مناسب و هوشمند، نوگرا ، زیبایی شناس، پست مدرن، یاری رسان، سخت گوش، متخصص، بلند همت، با تجربه و مورد اعتماد و اصالت محور می باشد. این موارد همگی در محتوای پیام مورد توجه قرار گرفته و از طریق ابزارهای فوق به مخاطب منتقل می‌شود و در نهایت منجر به تصویر‌سازی برند نزد ایشان می‌گردد.

کمپین ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند IMBC مدل ارتباطی برند را با مخاطبین­اش تعریف می‌نماید به نوعی که این ارتباط در نهایت همان تصویری را در ذهن و قلب مخاطب ایجاد نماید که طراحی­های هویتی برند تعریف شده است.

طراحی و اجرای برنامه تبلیغات

تبلیغات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *