بدون تردید لازمه موفقیت در هر بازار پذیرش محصولات شرکت توسط مشتریان در بازار هدف است.

بسته بندی یکی از عوامل مهم در زمینه بازاریابی کالا تقلی می گردد. بسته بندی محصول،ترکیبی از عناصر گوناگون است که هرکدام از آنها می توانند در ایجاد تصویر مشخص در ذهن مصرف کننده مؤثر باشند.

قصد خرید مصرف کننده بستگی به درک مشتری از میزان برآورده شدن انتظاراتش از طریق استفاده از محصول دارد. اما در مورد محصولاتی که مصرف کننده به سرعت اقدام به خرید آنها می کند، قصد خرید بستگی به میزان برقراری ارتباط در نقطه فروش داشته،لذا درک مصرف کننده از ماهیت محصول از طریق عناصر ارتباطی بسته بندی بر انتخاب وی اثرگذار بوده و این کلید موفقیت بسیاری از استراتژی های بازاریابی است.

4 فاکتور اصلی برای داشتن بسته بندی تاثیر گذار

1.راحتی

امروزه ما در دنیای پر مشغله ای زندگی می کنیم و اکثر مردم هم به همین دلیل به دنبال محصولاتی هستند که بسته بندی بهتر و از هر نظر سبک تری داشته باشند.این ویژگی بسیار مهم است و می تواند بر این که محصول شما در رقابت با محصول رقیب برنده شود تاثیر داشته باشد.

2.طراحی

برای انتخاب طرح بسته بندی محصولات،در ابتدا باید مشتری های بازار هدفمان را مشخص کرده باشیم و رفتار انها را بصورت موشکافانه بررسی کنیم.سپس طراحی هر محصول را متناسب با سلیقه هر مشتری انجام دهیم.به عبارت دیگر یعنی سفارش سازی بسته بندی محصولات بر اساس درخواست های مشتری هدف.

3.سلامتی

طراحی  بسته بندی محصولات با استفاده از موادی که هیچگونه ضرری برای مصرف کنندگان نداشته باشد یکی از مهم ترین ویژگی ها در انتخاب طراحی بسته بندی های محصولات محصوب می شود حتی اگر مصرف کننده یک درصد احتمال دهد که ممکن است موادی مضر در بسته بندی محصولات وجود داشته باشد از خرید آن خودداری خواهد کرد.

4.پایداری

به دلیل آگاهی های داده شده به مردم در رابطه با محیط زیست،امروزه حتی مصرف کنندگان هم به دنبال محصولاتی هستند که سازگار با محیط زیستشان باشد.در صورتی که مشتری بداند که بسته بندی های خلاقانه شما سازگار با محیط است این احساس را دارد که خرید این تولیدات اقدام درستی می باشد.

بررسی المان های بسته بندی برند آرمسترانگ

1.راحتی:آرمسترانگ با درنظر گرفتن المان  راحتی،شکل بسته بندی خود را به گونه ای طراحی نموده است که به راحتی در دست قرار می گیرد و امکان حمل آن آسان تر باشد.علاوه بر این مورد یکی از اقدامات خلاقانه ی این برند طراحی بسته بندی خود استفاده از هولدر و پیمانه جهت سهولت مصرف پودر مکمل برای مصرف کنندگان می باشد

 

2.طراحی:آرمسترانگ در طراحی صنعتی خود ساختار شکنی نموده و شیپ قوطی های خود را به گونه ای متمایز به نسبت بازار انتخاب کرده است.

از سوی دیگر طرح بصری اسلیو شیرینگ خود را با الهام از برند های خارجی در عین سادگی بسیار جذاب انتخاب نموده است.استفاده از رنگ های شارپ در طرح بسته بندی این برند به دیده شدن بیشتر آن در سطح شلف کمک شایان توجهی نموده است.

 

 

3.سلامتی:در انتخاب متریال تولیدی بسته بندی های برند آرمسترانگ از پت غیر مضر برای سلامتی استفاده شده است و به هیچ عنوان از پلاستیک های بازیافتی که میتوانند سلامتی افراد را به خطر بیاندازد استفاده نگردیده است.

تاثیر بسته بندی بر میزان فروش

برند آرمسترانگ با خلاقیت های منحصر به فردی که در بسته بندی محصولات خود به کار گرفته است،توانسته نظر مخاطبین ورزشی را به خود جلب نموده و در مدت زمان کوتاهی سهام بازار قابل توجهی از رقبای خود در بازار اخذ نماید.

همین موضوع نشان دهنده ی تاثیرمثبت نوع بسته بندی بر رفتار خرید مصرف کنندگان خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *