در کسب و کار برندینگ از اهمیت فوق العادهای برخوردار است و این‌که مشتریان‌تان شما را در میان دریایی از رقبا تشخیص بدهند بسیار ارزشمند است. این موفقیت در گرو تشکیل یک رابطه‌ی عاطفی با مشتریان‌تان است. استفاده از هویت (هویت کلامی) احساسی منجر به حفظ جایگاه رقابتی یک شرکت می شود.
در هویت احساسی، مشتریان خودشان را از طریق برند تعریف می‌کنند به وسیله‌ی مارک لباسی که می‌پوشند، اتومبیلی که سوار می‌شوند، نوشیدنی که مصرف می‌کنند و غیره. مشتریان با برندی ارتباط برقرار می‌کنند که احساس کنند هویت آن برند به هویت آن‌ها نزدیک باشد.
چیزی که هویت احساسی می‌نامیم جدید نیست و دیل کارنگی نویسنده‌ی آمریکایی دوره‌های معروف خود در زمینه‌ی پیشرفت‌های شخصی، فروشندگی و سخنرانی در جمع از این روش استفاده کرد و در سال 1936 کتابش بیش از 30 میلیون نسخه به فروش رسید. برای بدست آوردن کمپین برندینگ احساسی شرکت یا محصولات‌تان به چه چیزی نیاز دارید؟ در ادامه پنج راهنمایی برای شروع آورده شده است.
نکته شماره یک: تمرکز خود را شیفت دهید.
به مردم به جای مصرف‌کنندگان، به تجارب به جای محصولات و به گفت‌وگوها به جای ارائه‌ی اطلاعات فکر کنید. برندینگ احساسی زمانی به بهترین شکل کار خواهد کرد که شما به مخاطبان خود به عنوان فردی که با مردم زندگی می‌کند، کار می‌کند و فکر می‌کند نزدیک شوید و زمانی که آن‌ها این ذهنیات را دارند با آن‌ها تعامل داشته باشید. اگر واقعا مشتریان‌تان را بشناسید کار آسان خواهد شد، بنابراین مطالعه کنید در مورد مشتریان‌تان، این‌که چه کسانی هستند و چه چیزی می‌خواهند.

نکته‌ی دو: داستان کسب‌وکارتان را بگویید.
هر کسب ‌وکاری در ذات خود یک داستان دارد، این داستان کسب‌وکار را توضیح می‌دهد و به آن معنا می‌دهد. همه‌ی ما می‌دانیم که بهترین داستان‌ها آن‌هایی هستند که برای مدت طولانی در ذهن ما باقی بمانند یعنی یک رابطه‌ی احساسی با ما برقرار کرده باشند. شما باید سعی کنید داستان‌تان یک رابطه‌ی احساسی با مشتریان‌تان برقرار کند، هم‌چنین مطمئن شوید که مشتریان شما از داستان همان احساسی را دارند که شما می‌خواهید.

نکته شماره سه: مطالبی بنویسید که مشتریان‌تان آن‌ها را به اشتراک بگذارند.
به اشتراک گذاری بهترین نوع تبلیغات است، زیرا قلبی و رایگان است. سعی کنید مطالبی منتشر کنید که مردم تمایل داشته باشند که آن‌ها را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. رسانه‌ای که انتخاب می‌کنید فیلم، تبلیغات، الگوهای رفتاری و پیام خود را بررسی کنید و بهترین را انتخاب کنید تا با ویروسی شدن آن جایگاه ویژه‌ای را به‌دست بیاورید زیرا تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبان دارد.

نکته شماره چهار: به فکر کمک به مشتریان‌تان باشید و نه فروش محصولات‌تان
با مشتریان‌تان صادق باشید و سعی کنید مشکل آن‌ها را رفع کنید اگر مشتریان‌تان واقعا احساس کنند که شما می‌خواهید به آن‌ها کمک کنید بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و مطمئنا فروش شما نیز افزایش خواهد یافت و این روش یک رویکرد برنده-برنده است.

نکته شماره پنج: یک احساس قوی در مشتریان ایجاد کنید، خنده و یا گریه.
لازم نیست که یک ارتباط مستقیم بین محصول و احساسی که شما می‌خواهید با آن معرفی شوید ایجاد کنید، بلکه فقط باید این پیوند را در چشم‌انداز کسب‌وکار و ذهن مشتریان ایجاد کنید. با رفتن در مسیری کاملا متفاوت افراد جدیدی را جذب کنید و کاری کنید مردم بخندند و یا گریه کنند تا همواره در ذهن آن‌ها بمانید. این بهترین راه برای ایستادگی کردن در مقابل رقبا است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *