ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند

 

در بحث ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند ، ما با پرسش های اساسی رو به رو می­شویم و جواب به این سوالات را می­توان به جرأت جواب به کل مبحث تبلیغات دانست. پرسش هایی از قبیل:

  • چگونه افراد را پای بحث خود بنشانیم؟
  • چگونه پیام برند را به افراد انتقال دهیم؟
  • چگونه پیام برند را ماندگار نماییم؟

 

هدف اصلی برای برندسازی اعلام حضور در بازار است، اما هنگامی که بدون داشتن هویت وارد بازاری شویم و بخواهیم خود را معرفی کنیم، با این پرسش مواجه می شویم که “من کیستم؟”

بنابراین از ابتدا به ساختن هویت و شخصیت برند از طریق ساختن فضای ذهنی متناسب با شخصیت برند خود می پردازیم و پس از پیداکردن پاسخ من کیستم؟ وارد حوزه ارتباطی برند خواهیم شد.

همانطور که در مباحث برندسازی همواره سخن از هویت برند در میان است، و  به واسطه این هویت و شخصیت  ساخته شده است که  برند توانایی ارتباط با مخاطب را  دارا خواهد بود، در زمان  برقراری ارتباط برند با مخاطبین نیز برندها باید هویت محور عمل کنند.

بنابراین از انتخاب پیام برند تا انتخاب رسانه مورد نظر برای انتقال این پیام، هویت باید دخیل باشد، چراکه در غیر اینصورت و در صورت عدم رعایت مباحث هویتی در ارتباطات برند، هویت طراحی شده خدشه دار خواهد شد.

 

در این راستا  گروه تخصصی برندتک با در نظر گرفتن مباحث فوق و با هدف اینکه کدام پیام؟ در کدام بازه زمانی؟ با کدام محتوا؟ به کدام مخاطب؟  و از طریق کدام رسانه؟  باید در بازار گسیل گردد را طراحی می نماید. در نظر گرفتن نوع ارتباطی که برندها باید برقرار کند نیز خود مقوله ای جداگانه است. استفاده از رسانه های محیطی مانند بیلبورد برای ما مفید خواهد بود و یا حضور در مجلات و روزنامه ها؟ انتقال پیام بوسیله برگزاری رویداد بهتر خواهد بود و یا حضور در تلویزیون؟ و یا مجموعه ای از اینها؟ محتوای هر کدام از این پیام ها چه باید باشند؟

 

اینها همه سوال هایی هستند که باید در یک کمپین 360 درجه ارتباطات برند آنها را در نظر گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *