انتخاب شعار برند

انتخاب شعار برند

انتخاب شعار

شعار برند

امروزه برندها براي حضور هميشگي در ذهن مشتريان  ويادآوري رسالت وفلسفه وجودي خود به مشتريان و كاركنانشان دست به انتخاب شعارهاي سازمان مي زنند.

شعار انتخاب شده دركنار نام تجاري و لوگو مي تواند نقش بسيار مهمي در جايگاه­يابي و يادآوري نام شركت بازي كند.

علاوه براين، شعارها بيانگر اهداف و نگاه برند نيز هستند. در حقيقت شعار مختصرترين و ظريف ترين شكل از بزرگ ترين ادعاي يك سازمان است. وظيفه شعارها، ايجاد ذهنيتی متناسب با برند و اهداف آن در ذهن مخاطب و تشويق او برای مراجعه به برند مورد نظر است. اين چنين است كه يك شعار خوب بايد در ترغيب مشتريان احتمالي و افزايش ضریب ماندگاری در ذهن مخاطبان کارایی لازم را داشته باشد در حالی که از نظر مخاطب ارزش چندبارشنيدن، به خاطرسپردن و به يادآوردن را داشته باشد.

شایان ذکر است که برای هر سازمان دو دسته شعار تدوین می گردد که در مواردی می تواند با یکدیگر همپوشانی داشته باشد، شعارهای سازمانی و شعارهای تبلیغاتی.

 

  • شعارهای سازمانی: شعاری است که محتوای استراتژیک داشته و به کل سازمان اشاره دارند. در واقع شعار سازمانی چكيده اي است از ديدگاه استراتژيك شركت، رسالت و ماموريت آن و برنامه برندسازی طراحی شده شركت كه بر اساس تحقيقات بازاريابي، تدوين شده است.

 

  • شعار تبليغاتي: شعاری است که متناسب با برنامه های تبلیغاتی و در کمپین های ارتباطات یکپارچه بازاریابی مطرح می­گردد. این دسته از شعار ها ممکن است در هر کمپین تبلیغاتی برند و در كنار آرم و نام تجاري به چشم  بخورند ومی توان گفت که  به نوعي پيوندي ناگسستني با نام برند پيدا مي­كنند. گفتني است عموماً دامنه يك شعار تبليغاتي كليه محصولات و خدمات يك برند را در برمي­گيرد و آن ادعا به هر محصول و خدمتي كه آرم برند را دارد نسبت داده مي شود. این شعار در سطح تاکتیکی است.

 

گروه تخصصی برندتک پس از مراحل هویتی برند اقدام به انتخاب و یا ساختن نام برای برند و سپس مجددا با توجه به هویت برند اقدام به انتخاب شعار سازمانی برای برند می نماید. تاکیید می شود که این انتخاب ها همواره بر مبنای هویت برند خواهند بود.

 

انتخاب شعار برند

انتخاب شعار

شعار برند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *