انتخاب نام برند

انتخاب نام برند

نام برند ملموس ترین عنصر از مجموعه برند است، به طور معمول نام یک برند کمتر از دیگر عناصر برند دستخوش تغییر شده و نقشی مهم را در اشتهار و معرفی آن  برند ایفا می­نماید.

یکی از مهمترین عناصری که در بنا نهادن یک برند باید مد نظر قرار گیرد، انتخاب نام مناسب برای آن است. یک نام درست برای برند نه تنها می تواند نمایی کلی از محصولات یا خدمات برند را به دست دهد، بلکه ابزاری برای شناخت و به یادآوری برند نیز است. همچنین می تواند همچون یک دارایی با ارزش که ویژگیهای مشخص برند را بازتاب می دهد در مالکیت معنوی آن قرارگیرد.

در کلام تخصصی این­گونه استنتاج می گردد که برای ایجاد یک نام قدرتمند، واژه­ای باید مورد استفاده قرارگیرد که نخست بر ارزش­های پایه و ویژگی­های بنیانی آن برند بنا شده و صحه گذارد و دوم آنکه تلاش­های پایداری برای معنا دادن به آن صورت گیرد. در واقع زمان زیادی باید صرف شود تا نام یک برند به بلوغ خود برسد.

در گروه تخصصی برندتک برای انتخاب نام فاکتور ها و شرایط خاصی مانند معنا، خاصیت تداعی گری، نگارش، تمایز، فرهنگ، ماندگاری و موارد تخصصی دیگری در نظر گرفته می شود و نام هر برند متناسب با هویت آن برند طراحی و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

انتخاب نام برند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *