برندهایی که به دنبال توسعه‌ی خود هستند هویت کلامی ( برند ) به اندازه‌ی هویت بصری مهم است .

برای نوشتن زبان برند باید مکانیسم و ساختار برند به خوبی درک شود. لحن دستورالعمل، شیوه و سبک آن باید همه چیز را به خوبی پوشش دهد. زبان برند در حقیقت کلمات، عبارات و اصطلاحاتی هستند که یک شرکت برای توضیح و توصیف خود یا محصولاتش از آن‌ها استفاده می‌کند. با ساخت زبان برای یک برند، تعریف یک شرکت از خودش و آنچه را که برای عرضه کردن دارد، در ذهن مخاطبان شکل می‌گیرد.

یافتن یک لحن ارتباطی واحد و فراهم کردن مجموعه رهنمودها و اجرای این زبان ارتباطی در کانال‌های مختلف مهم است. سبک راهنمای قواعد دستوری شرکت‌های بزرگ، چگونگی نوشتن را به آن‌ها می‌آموزد.

لحن بیان، ذات و ماهیت زبان است که باید مورد استفاده قرار گیرد. لحن بیان معمولا یک چک‌لیست از ویژگی‌هایی است که باید انجام شوند. بهترین دستورالعمل کلامی برند، عناصر اصلی استراتژی برند و همچنین چگونگی اعمال مداوم آن به روح برند را بیان می‌کند.داشتن یک لحن ارتباطی واحد و یکپارچه در تمام کانال‌های ارتباطی، مشتریان را قادر می‌سازد تا درک مناسبی از شرکت شما داشته باشند. در واقع برند نیازمند یک اکوسیستم کلامی سازگار با اطرافش است که به حمایت و تقویت هویت کلامی بپردازد و برای انجام این کار نیازمند سه گروه مهم است: کمیسیون: این گروه مختصر کار می‌کنند و واژه‌هایی را تعریف می‌کنند که در هر شرایطی باید دستیابی شوند. نویسندگان: افرادی که زبان برند را تعریف و ایجاد می‌کنند و لحن و شیوه زبان را از طریق ارتباطاتی که در کارشان دارند می‌آورند. ارزیاب‌ها: کسانی که مسئول ارزیابی کار و تائید آن هستند، البته فقط شامل بازاریابان نمی‌شوند، شامل مدیران محصول(دقت فنی)، تیم حقوقی(ریسک و پذیرش)، صاحبان برند و مدیریت ارتباطات است.

زبان برند مهم‌ترین بخش هویت کلامی برند است. زبان برند واضح، خوب و اتفاقی رخ نمی‌دهد بلکه ساخته می‌شود. ایجاد زبان برند، بدون طی کردن مسیر صحیح و برداشتن گام های هدفمند و مناسب برندینگ، ممکن نیست. برندها باید بسیار سخت بر روی هویت کلامی خود کار کنند زیرا آن‌ها می‌دانند که از این طریق قضاوت می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *