دبیر کمیته علمی جشنواره ملی قهرمانان صنعت کشور که با عنوان «اقتصاد برند، سرمایه گذاری در دارایی نامشهود» در این جشنواره سخن می گفت، اظهار كرد: بخش خصوصی می‌تواند در حوزه دارایی های نامشهود بسیار فعال باشد.

دبیر کمیته علمی جشنواره ملی قهرمانان صنعت کشور که با عنوان «اقتصاد برند، سرمایه گذاری در دارایی نامشهود» در این جشنواره سخن می گفت، اظهار كرد: بخش خصوصی می‌تواند در حوزه دارایی های نامشهود بسیار فعال باشد.دکتر شهریار شفیعی با اشاره به ارزش برند و دارایی های نامشهود در دنیا، گفت: هم اکنون ارزش دارایی يكصد برند برتر دنیا معادل 3400 میلیارد دلار و این در حالی است که بسیاری از جنگ ها و درگیری های کنونی به خاطر نفت است که اگر میزان آن را محاسبه کنیم اصلا با ارزش دارایی های نامشهود قابل قیاس نیست.

وی با تاکید براینکه برند روی کاهش هزینه ها تاثیر گذار است، ادامه داد: برند ضمن تاثیر بر کاهش هزینه ها، در پایدارسازی سود در آینده و همچنین در افزایش حاشیه سود نقش بسزایی دارد.

شفیعی اظهار كرد: ارزش دارایی های نامشهود طی 10 سال گذشته حدود 133 درصد رشد کرده به گونه ای که در حال حاضر سرمایه گذاری در این نوع دارایی ها به سودآوری اصلی تبدیل شده است.رئیس هیات علمی آکادمی برند ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی در حوزه های دارایی نامشهود به شدت رقابت وجود دارد، گفت: اقتصاد و فعالان اقتصادی و صنعتی کشور چاره ای جز فعالیت در این حوزه ندارند، چرا که دیگر نمی‌توان با شیوه های قدیمی ادامه داد و باید افق دید خود را تغییر دهیم.

شفیعی اضافه کرد: باید برندسازی کنیم و در این راه نباید تردید کرد، باید به کسانی که در این راه گام برداشته اند بها بدهیم و آنها را تشویق کنيم. اقتصاد برند هم اکنون از هر اقتصاد دیگری پیشی گرفته است و باید هرچه سریع تر به جامعه جهانی بپیوندیم و این اختلاف را کمتر كنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *