برند های برتر پستی کدام یک هستند ؟ سالهاست که دوران چاپار ها و کبوتر های نامه بر به پایان رسیده است و این روشهای ارتباطی به تاریخ پیوسته اند.
اگرچه این روزها به مدد تکنولوژی و ارتباطات مجازی انسان ها در لحظه می توانند با یکدیگر در هر نقطه جهان ارتباط برقرار کنند و نیازی به روش های فیزیکی نیست ولی بازهم نم یتوان منکر اهمیت پست و سازمان های حمل و نقل شد چرا که با گسترش کارتل ها و شرکت های بزرگ چند ملیتی حمل و نقل مواد اولیه و کالاهای تکمیل شده رونق گرفته و باربری ها و شرکت های حمل و نقل بزرگ و کوچکی این صنعت را در اختیار خود گرفته اند.
و همچنین باوجود امکان مهاجرت به کشورهای مختلف جابجایی انسان ها از مبدا اولیه خود تسریع یافته و این دسته نیاز به خدماتی دارند تا بتوانند به وسیله آن ارتباط خود را با موطن خود حفظ کنند و همین امر باعث تقویت صنعت پست و حمل و نقل گردیده است.
و از طرف دیگر فروشگاه های متعدد دیجیتال خود، زمینه ای را فراهم آورده اند تابا استفاده از خدمات شرکت های پست و حمل و نقل  محصولات را به دست خریداران برسانند
جا دارد به مناسبت روز جهانی پست نگاهی بیندازیم به مطرح ترین شرکت های پست و حمل و نقل ( برند های برتر پستی ) :
DHL Express
دی‌اچ‌ال (DHL)، حروف اول کلمه‌های Daley، ‏Hellbox و Lynn، نام خانوادگی مؤسسان دی‌اچ‌ال نام یک شرکت خدمات لجستیک و زیر مجموعه  شرکت دویچه پست بزرگ‌ترین شرکت پستی آلمان است. این شرکت در بیش از ۱۸۰ کشور جهان دارای شعبه می‌باشد و هر ساله میلون‌ها جعبه را به سراسر جهان ارسال می‌کند.
این شرکت بزرگترین ارائه دهنده خدمات حمل و نقل هوایی و دریایی و سود آورترین شرکت حمل و نقل در دنیاست.
FedEx
فدکس، به انگلیسی: ( FedEx) شرکت پست آمریکایی است، که در سال ۱۹۷۱ توسط فردریک دبلیو. اسمیت در شهر لیتل راک، آرکانزاس تحت نام فدرال اکسپرس تاسیس شد، سپس در سال ۲۰۰۰ نام آن به فدکس تغییر پیدا کرد.

ناوگان باربری هوایی این شرکت نیز در سال ۱۹۷۱ توسط فردریک دبلیو. اسمیت تاسیس شد و عملیات خود را از سال ۱۹۷۳ تحت مدیریت شرکت تابعه فدکس اکسپرس، با ۱۴ فروند فالکن-۲۰، بر روی شبکه‌ای از ۲۵ شهر آمریکا با مرکزیت ممفیس، تنسی آغاز کرد.
شرکت فدکس امروزه بعنوان یکی از بزرگترین ارائه کنندگان خدمات لجستیکی و انتقال بسته‌ها و محموله‌های پستی در ایالات متحده و جهان محسوب می‌شود. بخشی از سهام شرکت فدکس در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود. این شرکت جزئی از شاخص اس اند پی ۵۰۰ بشمار می‌آید.
United Parcel Service, Inc.
یوپی‌اس یا یونایتد پارسل سرویس به انگلیسی:(United Parcel Service) شرکت پست آمریکایی است، که تمرکز اصلی آن بر انتقال محموله‌های پستی، ارائه خدمات ترابری، پشتیبانی و لجستیک، معطوف می‌باشد. شرکت یوپی‌اس در سال ۱۹۰۷ توسط جیمز ای. کیسی تاسیس شد. این شرکت هم‌اکنون دارای عملیات در کشورهای قاره آمریکا، اروپا، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.
خدمات حمل‌ونقل هوایی یونایتد پارسل سرویس توسط شرکت تابعه؛ یوپی‌اس ایرلاینز انجام می‌گیرد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سندی اسپرینگ، جورجیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. بخشی از سهام شرکت یوپی‌اس در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.
TNT Express
تی‌ان‌تی اکسپرس، به هلندی:( TNT Express) شرکت چندملیتی خدمات پستی است و دفتر مرکزی آن در شهر هوفدورپ، هلند قرار دارد. این شرکت در ۶۳ کشور جهان دارای شعبه بوده و به ارائه خدمات جابجایی اسناد و مدارک و حمل‌ونقل قطعات به بیش از ۲۰۰ کشور جهان اشتغال دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ فروشی معادل ۷٫۱ میلیارد یورو داشته است.
نام این شرکت، به اختصار تی‌ان‌تی خوانده می‌شود و این نام از توماس نشنال‌واید ترانسپورت، گرفته شده است. مؤسس این شرکت، کن توماس است. توماس، یک تاجر استرالیایی بود که در سال ۱۹۴۶ کسب‌وکار حمل‌ونقل خود را تنها با یک کامیون آغاز نمود.

برند های برتر پستی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *