brand identity

تعریفی از هویت برند


هویت  اجزای مختلف جدا از هم بیزینس را یکپارچه می کند. طراحی هویت برند در اصل ساختن شکل کمپانی شماست.

هویت برند در اصل آن چیزی است که از کمپانی شما در دید مخاطب درک می شود ومی توان تلاش بازریابی برای شکل دادن به کمپانی نیز تعریف کرد.

هویت برند به تصویر کشیدن مجموعه ای از المان های برند برای مشتریان است به طوری که بتوان تصویری منسجم ایجاد کرد.

هویت برند یکی از الزامات بیزینس شماست برای اینکه بتواند رشد نماید

.زیرا هویت برند چگونه حضور برند شما را به نمایش می گذارذ

و شامل اهداف،جشم انداز،ارزش ها،ویژگی ها،لحن و صدا و نحوه ی ارتباط برند شما می شود و مشخص می کند که مخاطبتان برند شما را چگونه ببیند.

هویت در اصل نقشه ی راه شماست برای اینکه بتوانید نام و لوگو و هویت بصری و حتی برندسازی داخلی سازمان خود را طراحی نمایید.

باید خاطر نشان کرد که اگر صاحبان کسب و کار خود برنامه ای برای داشتن هویت منسجم برای برند خود نداشته باشند و برای داشتن تصویرثابت

برای برندشان نکوشند نمی توانند با مخاطبان خود ارتباطی دو سویه داشته باشند چرا که هر انسانی به طور ناخودآگاه می کوشد تا برای هر آنچه استفاده می کند شخصیتی قادل باسد که این شخصیت دارای ارزش ها و ویژگی ها ی منحصز به فرد خود می باشد که برگرفته از هویت آن است و در صورت نداشتن هویت ارتباطات موثر از بین خواهد رفت و حتی اگر کمپانی در داشتن برامه های های بازاریابی بسیار کوشا باشد از آنجا که بازاریابی صرفا برای یک  بازهی زمانی مشخص کارامد است در بلند مدت نمی توان رشد قابل ملاحظه ای برای بیزینس در نظر گرفت.

ارتباطات با کمپانی ها همچون یک پازل است و باید برای ذهن و نحوه ی تفکر در مورد برند استراتژی مناسبی داشت

به طوری که مخاطبان برند تک اجزا برند را درک کنند و با برند عجین شوند شاید این نوع نگاه در اول کار کمی سخت به نظر رسد ولی با این نگرش می توان قلب مشتریان را از آن خود کرد و وفاداری را برای بیزینس و برند به ارمغان آورد.

برندی که توسط مشتریان درک شود و بتواند با لایه های ذهنی آنها ارتباط برقرار نماید در اصل حزدی از زندگی آنها شده است و مخاطبانش نمی توانند آن را از روزمرگی هایشان جدا نمایند و این گونه است که برند ها در نوع زنگی مردم تاثیر کذارند و می توانند عادات آن ها را تغییر دهند.

اگر به زندگی افراد جامعه دقیق شویم بسیاری از وسایلی که استفاده می شوند از نوع نیاز و الزام نیستند و صرفا از جنس علقه و علاقه هستند و رسیدن به این مرحله برندسازی نام دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *