بیشترین سوء تفاهم در زندگی روزمره می تواند به یک عدم تطابق بین قصد و درک است: شما فکر می کنید و چیزی را بیان می کنید و شخصی که با او صحبت کردید فکر می کند چیز دیگری را بیان کردید. (هویت کلامی)

شرکت ها اغلب مشکل مشابه دارند. در زمینه کسب و کار و نام تجاری، هویت نام تجاری یک شرکت بیان کننده آن چیزی است که به عنوان محصول و یا خدمات ارائه می شود، کیفیتی که به مشتریان ارائه می دهد، مزایای آن بیش از مارک های رقیب است. تصویر نام تجاری، از سوی دیگر، این است که چگونه نام تجاری توسط مردم درک شده است. چالش هر شرکت نماد آن است وقتی که سعی در ساخت یک نام تجاری می کند که مطمئن شود تصویر خود را تا جایی که امکان دارد نزدیک و منطبق بر هویت خود ایجاد کند.

یک شکاف منفی بین هویت نام تجاری و تصویر نام تجاری به این معنی که ارتباط با تمایلات بازار، که می تواند ارائه خدمات و یا محصولات، را سخت تر کند و حتی می تواند به از دست دادن ارزش اساس نامه این شرکت منجر شود.

بدین منظور بهتر است که برند ها هویت کلامی متناسب با سازمان خود را طراحی نمایند.

 

ساخت هویت کلامی

مراحل لازم برای ساخت یک هویت نام تجاری قوی، منسجم و سازگار برای شرکت مختلف خواهد بود، اما چند نکته کاربردی:

•    تجزیه و تحلیل خود و بازار آن:  تجزیه و تحلیل کامل SWOT – نگاهی به نقاط قوت شرکت، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها – که شامل کل شرکت است یک راه اثبات شده برای کمک به مدیران خواهد بود تا تعیین موقعیت کنند و برنامه ریزی بهتر تعیین جایگاهی را که می خواهند بدست آورند و چگونگی رسیدن به آن.

•    تعیین اهداف کلیدی کسب و کار: هویت نام تجاری باید انجام آنها کمک کند.

•    شناسایی مشتریان خود: چه کسانی برای رسیدن به محصولات / خدمات شرکت تلاش می کنند.

•    تعیین خصوصیات و پیامی که می خواهد ارتباط برقرار کند: این شرکت می خواهد در بازار چگونه شناخته شود؟

ساخت یک هویت نام تجاری ترکیب چند رشته و تلاش استراتژیک است. هر عنصر نیاز به پشتیبانی از پیام کلی و اهداف کسب و کار دارد. این می تواند شامل نام شرکت، آرم، طراحی؛ سبک و لحن کپی آن باشد. نگاه و ترکیب محصولات خود و البته، حضور رسانه های اجتماعی آن است. این مشترک برای شرکت ها برای استخدام یک تیم خلاق که مسئولیت رسیدگی به نام تجاری آن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *