intangibles

ویژگیهای نا ملموس برند


کیفیت محصول نه تنها بر عملکرد عینی و کارکرد آن وابسته است،بلکه به سایر ملاحظات ویژگی های ناملموس برند مانند سرعت، دقت و ایمنی توزیع و نصب محصول،رعایت احترام و اداب و توجه به یاری رساندن به مشتری در امر خدمات و کیفیت تعمیرات و خدمات پس از فروش ،نیز وابستگی شدیدی دارد.

نگرش مشتری ها نسبت به برند به ویژگی های غیر ظاهری و انتزاعی از محصول،مانند سمبولیسم یا ویژگی های شخصیتی مرتبط با مشتری ها،نیز وابسته است.این گونه جنبه های مکمل از محصول اغلب می توانند تاثیر به سزایی در ارزش ویژه برند در نزد مشتری ها داشته نباشد. سرانجام این که ممکن است ارزیابی مصرف کننندگان همیشه با کیفیت ادراک شده در نزد آن ها منطبق نباشند و کمتر بر پایه جنبه های منطقی و تفکرات عقلانی آنها شکل گیرد و به بیان دیگر تاثیرپذیری زیادی از احساسات و هیجانات لحظه ای آن ها داشته باشند.

بنابراین بازاریابان باید رویکرد گسترده تر و جامع تری را اتخاذ نمایند تا بتوانند در ایجاد ارزش ویژه برند خود نقش به سزایی داشته باشند.

بر این اساس رویکرد 3-D Marketing بر ابعاد سه گانه زی در زمینه مزیت های محصول یا خدمت تاکید می کند.

1- مزیت های کارکردی: ویژگی های عملکردی،ارزش،کیفیت

2- مزیت های فرایندی: سهولت دسترسی به اطلاعات محصول،سهولت تصمیم گیری، راحتی انجام معاملات،گستردگی گزینه های انتخابی در زمینه محصول،قابلیت جایگزینی قطعات و اجزای محصول به صورت خودکار

3- مزیت رابطه ای: ارزش آفرینی برای مشتری بر پایه ی ارائه خدمات منطبق با نیازهای فردی هر مشتری،ایجاد نزدیکی و رابطه ی عاطفی و هیجانی قوی با مشتری ها،تسهیم اطلاعات ارزشمند با مشتری ها،ارائه ی امتیازات و پاداش های متمایز و جذاب برای هر مشتری با هدف ایجاد وفادار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *